Σάββατο 6 Ιουλίου 2013

Συνεδρία 9: Καλοκαίρι


Έχω γεννηθεί σε νησί. Μεγάλο βέβαια που δεν έχει μόνο θάλασσα η οποία να διαφεντεύει κάθε πτυχή της ζωής του. Τα βουνά της Κρήτης είναι αρκετά διάσημα με μεγαλύτερο star, και όχι άδικα, τον Ψηλορείτη. Μόνο που δεν αποτελούν βουνά για διακοπές. Γυμνά και απόκρημνα βράχια τους προσδίδουν μια τραχιά όψη, αντίστοιχη με τους ανθρώπους που τα κατοικούν και προσπαθούν να τα στολίσουν με ελιές, αμπέλια, μηλιές και ροδακινιές. Την άνοιξη αν κάνει κανείς τον κόπο και τα ανέβει τον πνίγει η μυρωδιά του φασκόμηλου, το καλοκαίρι της ρίγανης και του θυμαριού. Το τελευταίο ευθύνεται για το μεγάλο πληθυσμό μελισσών στα κρητικά όρη, αλλά καθώς είμεθα μερακλήδες το μέλι δεν το εμπορευόμαστε σύμφωνα με τις επιταγές της διεθνούς οικονομίας. Το καλύτερο ο παραγωγός το κρατάει για πάρτη του και για τους συγγενείς και τους φίλους του. Μετά το πουλάει σε συγχωριανούς και πάει λέγοντας μέχρι να καταλήξει στο κέντρο του τραπεζιού σε ένα καφενείο ή σε έναν αυλόγυρο, στολίζοντας αμύγδαλα, καρύδια ή ξινομυζήθρα , ενώ το περιτριγυρίζουν απειλητικά μερικά ρακοπότηρα. Βάλε μου να πιω!

Η ρακή βέβαια, ελαφρώς ασορτί με τους ανθρώπους είναι χαΐνης. Καθότι δεν είναι ούτε τσίπουρο, ούτε ούζο να δέχεται παγάκια για να γίνει πόσιμη μπαίνει στην κατάψυξη. Αν είναι ντρέτη, δηλαδή έχει περιεκτικότητα πάνω από 40% σε αλκοόλ δεν παγώνει, αλλά γίνεται παχύρευστη και γλυκόπιοτη, για να μπορεί να συνοδεύει τα εδέσματα στις αφιλόξενες καλοκαιρινές θερμοκρασίες. Αλλά αυτό δεν είναι προνόμιο μόνο των ορεινών. Άλλωστε σα νησί και η Κρήτη έχει πολλές παραλίες. Μικρές και μεγάλες, διάσημες και κρυφές, πολυσύχναστες και ξεχασμένες από θεούς και ανθρώπους, trendy και παρθένες, παραλίες για όλα τα γούστα. Και νερά από μέτρια μέχρι τόσο διάφανα που μπορείς να φωτογραφίσεις την αφηρημένη τέχνη που δημιουργεί η άμμος ή τα βότσαλα στο βυθό από την παραλία. Και χωρίς να περάσεις ειδικό φακό. Από το Βάι μέχρι της Γραμβούσας τ’ ακρωτήρι.

Εγώ καίτοι κάτοικος Ηρακλείου μεγάλωσα σε μια υπέροχη παραλία στα νότια του νομού. Δε λέω, υπάρχουν ωραία μέρη και στα βόρεια, τα οποία επισκέπτομαι πολύ συχνά, καθημερινά για την ακρίβεια όταν είμαι κάτω, από τότε που έφυγαν φοιτητής, ως πιο προσβάσιμα από την πόλη. Αλλά τα νότια παράλια έχουν άλλη χάρη. Βασικά, μπορείς να κολυμπήσεις ότι καιρό και αν κάνει, καθώς ο αέρας σπάνια τα επηρεάζει. Είχα την τύχη λοιπόν, ο παππούς μου να έχει χτίσει ένα δωμάτια σε ένα τέτοιο μέρος. Είναι τόσο κάτω που αν ο ουρανός είναι καθαρός μπορείς να διακρίνεις τη Λιβύη να αχνοφαίνεται στο βάθος του ορίζοντα. Μέχρι να μπω στο λούκι των πανελληνίων πήγαινα εκεί για τουλάχιστον δύο με τρεις βδομάδες κάθε καλοκαίρι. Το μέρος αποτελούσε λημέρι συγχωριανών της μητέρας μου και ο καθένας έβαζε κάτι για την παρέα. Οι ερασιτέχνες ψαράδες έφευγαν το πρωί και γύρναγαν με την ψαριά της ημέρας προσφορά σε όλους τους άλλους. Οι κτηνοτρόφοι έβαζαν το κρέας εναλλάξ με τα ψάρια και τα θαλασσινά. Η δική μας συνδρομή ήταν στα ‘καύσιμα’ ως παραγωγοί κρασιού και ρακής και οπωροκηπευτικών από τη γιαγιά που ήταν ξακουστή μποστανατζού. Έτσι με παρέα και καλό φαγητό περνούσε ο χρόνος του καλοκαιριού.

Μεγαλώνοντας ανακάλυψα ότι έχω κληρονομήσει από τη μητέρα μου και από τον παππού μου ένα μεγάλο ελάττωμα: Κολυμπάω πολύ. Όταν λέω πολύ εννοώ ότι βουτάω από τη μία παραλία, πηγαίνω και βγαίνω στο διπλανό κόλπο και κάνω ένα tour de plages (γύρω παραλιών) που διαρκεί από μιάμιση μέχρι και τρεις ώρες. Χάνομαι στο νερό. Στη θάλασσα για την ακρίβεια. Έπαιζα πολλά χρόνια πόλο, αλλά η πισίνα δε σου δίνει την ελευθερία της θάλασσας. Αυτή η μυστηριακή συνύπαρξη απεραντοσύνης, απελευθέρωσης και κρυφού κινδύνου με κατακλύζει όταν τα πόδια μου χάνουν την επαφή τους με το βυθό. Έχω την ευτυχία η συμβία να διακατέχεται από το ίδιο ελάττωμα. Έτσι απέκτησα παρέα στις υδάτινες περιπλανήσεις μου τα τελευταία χρόνια και είμαστε πλέον δύο που παλεύουν με τη θάλασσα, ώστε να μην την αφήσουμε να μας βάλει από κάτω.

Όλα αυτά τα χρόνια το αγαπημένο μας παιχνίδι ήταν να πετάμε πέτρες από την προβλήτα που έδεναν οι ψαρόβαρκες μέσα στο νερό και να βουτάμε να τις βγάζουμε. Τα νερά ήταν, και παραμένουν, γυαλί πράγμα που έκανε την όλη δοκιμασία ευκολότερη. Μπορεί να μην έχω το χρόνο να μένω εκεί πια, άλλωστε και το δωματιάκι του παππού έχει καταστεί μη κατοικήσιμο, αλλά ένα – δύο περάσματα το χρόνο τα κάνω. Νερά σαν κι αυτά δε βρίσκεις εύκολα. Πόσο μάλλον όταν έχουν αιχμαλωτίσει το μεγαλύτερο μέρος των παιδικών σου διακοπών. Πριν από δύο χρόνια έχοντας πάει εκεί για να εκπληρώσω το ετήσιο τάμα ένας παιδικός φίλος που διατηρεί ταβέρνα στο μέρος μας χαιρετά. Του λέω ότι θα κάνουμε μια βουτιά και μετά θα ανεβούμε, αλλά μου απαντά: ‘Ως πλοίαρχος του αλιευτικού να σας κάμω μια πρόταση’. Του λέει η συμβία ‘Βρε συ δεν έχουμε τόσο πολύ χρόνο’. ‘Άκου να σου πω, έχω πιάσει μικρά ψάρια και λέω να μαζώξω μερικούς φίλους στη βάρκα να πάμε στο Αγιοφάραγγο να φτιάξουμε κακαβιά και να κάτσουμε’. ‘Ώπα τώρα αλλάζει’. Συμπληρώνω εγώ ‘Να πούμε στα αφεντικά να μη μας περιμένουν και μέσα. Σε πόση ώρα;’. ‘Μόλις κλείσω για μεσημέρι. Τέσσερις να είστε στην προβλήτα.’ Είχαμε τρεις ώρες να απολαύσουμε τη θάλασσα.

Μόλις έχουμε απομακρυνθεί λίγο από την παραλία με ρωτάει ‘Τι είναι το Αγιοφάραγγο;’ Αρχίζω να της το περιγράφω όπως μου είχε αρμηνέψει ο παππούς μου. Είναι ένα φαράγγι που βγαίνει σε μια παραλία λίγο πιο δυτικά από εδώ που βρισκόμαστε. Το μέρος ονομάστηκε έτσι γιατί εκεί για περίπου χίλια χρόνια μαζεύονταν μια φορά το χρόνο όλοι οι ερημίτες του νησιού. Το έκαναν όχι τόσο για να πουν ο ένας στον άλλο πόσο πιο κοντά στο Θεό έφτασαν, αλλά για να πάρουν παρουσίες. Έτσι, αν κάποιος δεν εμφανιζόταν να πήγαιναν στο σπήλαιό του να τον βρουν και να τον θάψουν. Τον έθαβαν στο χώρο που μόνασε και επιστρέφοντας φύτευαν μιαν ελιά στη χάρη του στο φαράγγι. Στο μέρος υπάρχουν δύο τρόποι να πας. Ο πρώτος, από το δρόμο που βγαίνει νότια από τη Φαιστό κάποια στιγμή θα δεις μια πινακίδα που γράφει ‘Αγιοφάραγγο’. Μπαίνεις εκεί σε ένα χωματόδρομο που είναι περίπου τρία χιλιόμετρα. Όταν φτάσεις στην είσοδο του φαραγγιού ο δρόμος σταματάει. Μετά έχει ποδαρόδρομο περίπου εννιακόσια μέτρα μέχρι την παραλία διασχίζοντας το φαράγγι. Το καλοκαίρι μπορείς να το κάνεις, αλλά το χειμώνα ο χείμαρρος δε στο επιτρέπει. Ο πιο εύκολος τρόπος είναι ο δεύτερος, να πας με βάρκα από τη θάλασσα.

Πήγαμε και καθίσαμε σε μια παραλία ξεχασμένη από το Θεό, αλλά όχι τόσο από τους ανθρώπους καθώς υπήρχαν δύο παρέες που είχαν έρθει για να κάνουν ελεύθερο camping. Ήμασταν σχεδόν όλοι που μεγαλώσαμε στην παραλία εκείνη με désous τα ταίρια μας, όσοι είχαμε τουλάχιστον. Καθίσαμε, φάγαμε, ήπιαμε, γελάσαμε και μας πήρε το βράδυ σε ένα μέρος που ο μόνος φωτισμός που έχει είναι το φως της σελήνης και των αστεριών επί δύο, λόγω του αντικατοπτρισμού της ζαφειρένιας θάλασσας. Μαζέψαμε τα πάντα και μπαρκάραμε για την επιστροφή. Γυρνώντας  ένιωθα ότι άφηνα κάτι πίσω μου, όχι γιατί περάσαμε πολύ όμορφα, αλλά γιατί όλα ήταν αληθινά και ειλικρινή. Όπως πρέπει δηλαδή μεταξύ φίλων που δε βρίσκονται συχνά, αλλά ο χρόνος έχει δημιουργήσει ένα δέσιμο μεταξύ τους υπερβατικό. Άνθρωποι με τους οποίους μπορείς να είσαι ο εαυτός σου αφήνοντας τα ψέματα.

Τώρα γιατί τα γράφω όλα αυτά; Είμαι είκοσι εννιά χρονών και φέτος είναι η πρώτη χρονιά που μάλλον δε θα καταφέρω να κατεβώ καθόλου στην Κρήτη το καλοκαίρι. Άργησαν πολύ από τη δουλειά μου να ενημερώσουν για τις άδειες και έμαθα το κενό μου αυτή τη βδομάδα. Τα εισιτήρια για Ελλάδα είναι ακριβότερα από το να πας Βραζιλία και δεν μπορώ να διαθέσω τόσο μεγάλο ποσό. Έτσι για πρώτη χρονιά δε θα έχει κιθάρες και μπύρες σε νυχτερινό μπάνιο, δε θα μπορέσω να μαζέψω την παρέα να πάμε στη θάλασσα, δε θα προσπαθώ να πείσω τον πατέρα μου ότι τα σταφύλια δεν είναι ακόμα έτοιμα για να τα κόψουμε για το κρασί όσο θα είμαι κάτω, δε θα με ζαλίσει η ζέστη της Νότιας Κρήτης, δε θα εκπληρώσω το τάμα μου στην παραλία που μεγάλωσα. Πείτε επιλεκτικό, καλομαθημένο, ρατσιστή, αλλά στα νερά της Γηραιάς Αλβιόνας εγώ δεν καταδέχομαι να βουτήσω. Για εμένα είναι άλλο πράγμα και φέτος δε θα μπορέσω να το ζήσω το καλοκαίρι.                 

  

11 σχόλια:

  1. Κάτι σκόρπιοι και απ'αλλού, αλλά σχεδόν οι μισοί από Μοριά και οι άλλοι σχεδόν μισοί από Κρήτη, συντροφιά από τα φοιτητικά μέχρι τα τώρα και τα πάντα. Συναγωνισμός για την πρωτιά. Απάντηση σε κάθε πρόκληση... τόποι και μεριές; φαγί και πιοτί; θολούρες και μυρωδικά; βλαστάρια και ζωντανά; μύθοι και παραμύθια; παλληκαριές κι αποκοτιές; ιστορία και ιστορίες; θυσίες και χωσιές; τεχνίτες και τέχνες; ανθρώπους και δαιμόνια; Τι έχετε σεις που δεν έχομε εμείς, και καλύτερο; Και τα πίσω μπρος.
    Μπρος-πίσω γυρίσαμε και τις δυο νήσους απ'ακρη σ'άκρη, κι άκρη δεν βγάλαμε, απλά αγαπήσαμε τόπους, ανθρώπους και φίλους, γεμίσαμε θησαυρούς. Μάθαμε, δείχνοντας στους άλλους, ο καθείς τον τόπο του.
    Ίσως είναι και το λάδι του νονού, ίσως που την έχω οργώσει, όντως "από το Βάι μέχρι της Γραμβούσας τ’ ακρωτήρι" και την έχω ζήσει δίπλα στους σταυραδελφούς μου, πια μου 'ναι το νησί σα νέα ιδιαίτερη πατρίδα. Ευλογημένος τόπος. Όχι σαν "τ'άγια χώματα" βέβαια, αλλά... αγιασμένη. Και διαφωνώ. Δεν κάνουν τα βουνά σας για διακοπές; Εκείνο το καλοκαίρι, επτά επί ποδών, πεζοπορία-αναρρίχηση-ψιλορειβασία από τον Εσταυρωμένο μέχρι μια ράχη αντίκρυ στην κορφή του Ψηλορείτη, μέσω Μυλοποτάμου και Μ. Αρκαδίου, να δούμε την αυγουστιάτικη Πανσέληνο, από την μιά το Κρητικό και από την άλλη το Λιβυκό... μια χαρά διακοπές ήταν. Περί ορέξεως...
    Ρε συ Ραμον, να'χομε αντιθωρηθεί θέλει καμμιά βολά στον Λέντα, αν μετράω σωστά την περιγραφή. Έχει δυόμισι δωμάτια κει κα' κι ο κολλέγας μου ο Νικολής, που την πάτησε από την Καλαματιανή, από τον πάππο του που ήταν στα ταχυδρομεία.
    ΥΓ:Γερμανία, Αύγουστος, άδεια η πόλη, κάθε μέρα βροχή. Είναι Δεκαπεντάρης, στην άλλη άκρη του τηλεφώνου ο μπάρμπας, στην θέση του παππού πια στην κεφαλή της πατριάς. "... η μεριά σου δίπλα μου είναι άδεια η έρμη...".
    Εμένα με πόνεσε πολύ εκείνο το καλοκαίρι του ξενιτεμού. Συ ξέρεις αν δεν μπορείς να φτάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα μου βάζεις δύσκολα. Λοιπόν για να εξηγηθώ η παραλία στην οποία αναφέρομαι είναι οι Καλοί Λιμένες. Ουσιαστικά 3 κόλποι πιο δυτικά από το Λέντα. Ήταν ένα πολύ ήσυχο μέρος μέχρι το 2004 όταν και κάποιοι σκέφτηκαν να διοργανώσουν 1 beach party. Από τότε έγινε πολύ in μέρος για ελεύθερο camping. Ευτυχώς οι όψιμοι επισκέπτες πάνε στη διπλανή τη μεγάλη παραλία, τη Μακριά Άμμο και όχι στο λιμανάκι. Ενδεχομένως να έχουμε κουτουλήσει κάπου. Αν και στο Λέντα δεν πάω πολύ συχνά. Ο χρόνος περιορισμένος και πάω εκεί που ξέρω ότι θα πετύχω 2 ανθρώπους που έχω να δω καιρό.

      Το Μοριά τον έχω δει 3 φορές. Τη μια με αμάξι με τους γονείς. Τη 2η με το σχολείο και την 3η με παρέα από τη σχολή. Υπάρχουν μέρη που λάτρεψα και άνθρωποι εξαιρετικοί. Βέβαια το 'Κρητικός' μου έδινε 2 πόντους εκκίνησης στο συγκεκριμένο τόπο. Αλλά Αταραξία, είναι το τι έχεις συνδέσει με τον κάθε τόπο. Η Γραμβούσα ίσως να είναι το πιο όμορφο μέρος στην Κρήτη, αλλά έχω πάει 4 φορές. Τα Καλά Λιμάνια έχουν άλλη χάρη για μένα.

      Ο Βουνίσιος πατέρας μου προσπαθεί χρόνια να με πείσει για τις ομορφιές που έχουν τα όρη. Αλλά εγώ είμαι θαλασσινός. Καλά τα αντικριστά, οι κουρές,τα ρυάκια και τα ξέφωτα, αλλά αν δε μυρίζει αλάτσι, δεν. Τώρα αν κάπου υπάρχει κάποιο σπήλαιο μπορώ να βρω ένα λόγο να βγω τα ίσα πάνω.

      Μένω σε ένα Λονδίνο που βράζει, μόνος μου, αφού δε βρήκα το λόγο να στερήσω από τη συμβία τα μπάνια της. Αυτή ακολουθεί ακαδημαϊκό πρόγραμμα και έχει 2 μήνες γεμάτους και το ήξερε από το Φλεβάρη. Ο αδερφός μου έχει πάψει πια να μου λέει τι κάνουν και ο πατέρας μου με ρωτάει αν θέλω κανένα δέμα με λάδι και 'καύσιμα'.

      Υπάρχουν πολλά πράγματα που λειτουργούν καλύτερα στην Αγγλία από ότι στην Ελλάδα, σίγουρα. But nature is routhless. Και κάθε φορά που πηγαίνω σε μια pub με συναδέλφους με στοιχειώνει κάτι που μου έλεγε ένας μπάρμπας μου: Εγώ παιδί μου άνε πάω στο καφενείο και πληρώσω τον καφέ μου ή το κρασί μου θα νιώσω ότι δε μετρώ σαν άθρωπος.

      Διαγραφή
    2. Μάλιστα, Καλοί Λιμένες. Είναι εκεί που έχει ένα νησάκι απέναντι με τα πετρελαια του βαρδινογιάννη; Μιά φορά μόνο έχω πάει, την πρώτη που μάθαμε πως να επιπλέει στον ορεσίβειο Γεργιανό (Γέργερη λέμε) της παρέας, τον οποίο δεn ευνοούσε και το δασύτριχο... όλον του ... τι να πρωτοπώ, αρκουδάκι είναι. Οι πιο τολμηροί πήγαμε στο νησί και μας κυνήγησαν - ή το νομίσαμε- με σκυλιά οι φύλακες... Ωραίες φάσεις. Δεν ξαναπήγαμε, κάπως μου έκανε να βλέπω τις δεξαμενές...
      Περί βουνού και θάλασσας, συνυπάρχουν στην καρδιά μου. Αυτό που δεν μπορώ είναι ο κάμπος, η μεγάλη πεδιάδα. Βαριέμαι. Βουνό και Θάλασσα μαζί. Ένας από τους λόγους που αγαπάω την Ελλάδα, πολλά νησιά μας, που ξεδιαλέγω Καλαμάτα και Βόλο, που ερωτεύτηκα την Νορβηγία, και θέλω να επισκεφτώ Αλβανία και Δαλματία.

      Καλά κανείς συμμορίτης δεν συγκινείται λίγο από το Καλοκαίρι;

      London in the summertime http://www.youtube.com/watch?v=F2rxEvVZzrU

      Διαγραφή
    3. Έτσι φαίνεται. Δε συγκινήθηκαν γι' αυτό το Σάββατο θα επιστρέψω με post κόλαφο.

      Έχουν πλάκα οι βουνήσιοι της Κρήτης. Οι περισσότεροι το κολύμπι δεν το έχουν σα sport. Ο πατέρας μου ας πούμε πάει μέχρι εκεί που πατάει και κοιτά εμάς να ξεμακραίνουμε.

      Έχεις δίκιο εκεί είναι. Αποτελεί ναύσταθμο ανεφοδιασμού. Εγώ έχω πάει στο νησί με τα 'μεγάλα μέσα'. Αλλά δεν είναι της ώρας να το αναλύσω αυτό. Σε κάθε περίσταση τα νερά είναι πεντακάθαρα.

      Και εγώ την πεδιάδα δεν την αντέχω. Δυο χρόνια στη Lyon κουδούνιζε το κεφάλι μου. Από Βόλο δεν έχω πάει δυστυχώς ακόμα. Αλλά αυτό της Καβάλας που ο λόφος με τα σπίτια χύνεται στη θάλασσα που στο βάθος αχνοφαίνεται η Θάσος μου έκανε ένα κάτι. Ούτε Νορβηγία έχω πάει. Ανέβηκα όμως μέχρι Highlands και έχω να πω πως αν δεις το τοπίο καταλαβαίνεις γιατί είναι τόσο σκληροί οι άνθρωποι. Καμία υποψία παραλίας, μόνο απόκρημνα βράχια που τα δέρνει κυριολεκτικά το κύμα.

      Όσο για το London in the summertime, είναι λίγο καλύτερα από το να είσαι σε κάμπο. Τουλάχιστον η μέγιστη θερμοκρασία δε σε κάνει να λιώνεις στον ιδρώτα. Αλλά διάολε όταν πλησιάζεις το νερό (ναι για τον Τάμεση λέω) και δε μυρίζει αλμύρα εκνευρίζεσαι.

      Διαγραφή
  2. Aταραξια ,ασε τις κλαψες ρε(χαχα). Ωραιος ο Ραμον. Κι εγω καθομαι ωρες στη θαλασσα και αλλαζω παραλιες κολυμπωντας απο τη μια στην αλλη συχνα. Το αγαπημενο μου δρομολογιο ηταν στα Συβοτα Θεσπρωτιας. Μπακολας(μικρη αμμος)-Μεγα Αμμος. Δυο χιλιομετρα περιπου πηγαινε ελα ,αλλα μεγαλη χαλαρωση για το σωμα και το πνευμα. Μεχρι που ο Μπακολας χαλασε. Αχ, τι παραλια επος ηταν αυτη ρε; Μικρος κολπος με το πιο κρυο νερο που υπαρχει και την φημη περι της υπαρξης του Αδη κατω απο τον κολπο να κανει τρομερη αντιθεση με τον Ηλιο. Ναι , το κρυο του νερου οφειλεται στις υπογειες πηγες του Αχερωντα που καταληγουν μεταξυ αλλων και εκει. Ολα μου τα παιδικα χρονια πηγαινα συνεχεια σ'αυτην την παραλια. Απο πανω ενα παρακμιακο μαγαζακι με καφεδες και παγωτα. Η γυναικα του Μπακολα (μια χαζη Βελγιδα) να απανταει με την λεξη αυχαριστω σε διαφορετικη γλωσσα καθε φορα οταν της εδινα το αντιτιμο ενος "Κορνετο". Και η απολυτη τελειοτητα ολοκληρωνοταν με την χαμηλη φωνη του Σφακιανακη -και της Αντζελας ενιοτε- να κανουν το παραδοξο: να μην σε ενχλουν καθολου μεσα στην απολυτη συνηθεια της επαναληψης ενος σωματος που φτιαχνεται αποκλειστικα απο πυλο ή ενος ιδιου καψουρικου Σαββατοβραδου.
    Μεχρι την αποφραδα εκεινη ημερα. Το καλοκαιρι που αλλαξε τα παντα. Μεχρι τοτε το Τσιλι ειναι κατι καφτερο στο φαϊ. Τωρα ειναι ρεπορτερ του καναλιου της "οικογενειας" που που κυνηγαει ευειδη κωλαρακια στην παραλια. Μεχρι τοτε ο Σαμαρας ηταν ο αποστατης του αποστατη . Τωρα , ηταν ενας πουστης κομμωτης με λαγοχειλο ,που εκανε περατζαδα ολημερις με τα πουτανια του. Το σοκ ηταν τεραστιο. Τοσο , οσο η κραυγη που ειχε βγαλει εννιαχρονη συμμαθητρια μου που ειχε επιστρεψει απο τη Γερμανια για μονιμα στην Ελλαδα την ημερα που εκανε τον πρωτο της σεισμο. Ευτυχως τη δικια μου κραυγη καλυπτε το μπιτ και τα ντεσιμπελ του ηχειου -κωμικη αντιπαραβολη με τα ριχτερ του σεισμου.
    Πλεον παω σπανια εκει και σε μερες που δεν εχει πολυ κοσμο. Συγχωρεστε με φιλτατοι,αλλα δεν θα συνηθισω ποτε τους Γιαννιωτες που προσπαθουν να μαθουν μπανιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. η μονη καλοκαιρινη εμπειρια που ειχα απ αυτα τα μερη ηταν οταν 12 χρονων πηγα κατασκηνωση στην πρεβεζα. για καποιο ακατανοητο μεχρι σημερα σ εμενα λογο πρεπει να ηταν οι χειροτερες 15 μερες της παιδικης μου ηλικιας.

      μαλλον θα αποκατασταθει η ταξη φετος που πηρα αδεια απ τη συζυγο και θα παρατησω γυναικα και κορη τεσσαρων μηνων και θα παω με δυο φιλους συβοτα.

      υ.γ. εχει τρομερη πλακα η φατσα γνωστων (οι φιλοι ξερουν) οταν τους λεω οτι θα παω διακοπες μπακουροπαρεα και η γιωτα ειναι οκ. ειδικα περσι που ενω περιμεναμε να επιβεβαιωθει η εγκυμοσυνη πηγα με ενα φιλο μου μυκονο (επιτελους στα 36 μου) γελασα πολυ με την εκφραση "επαθα εγκεφαλικο" και την ερωτηση "κι η γιωτα τι λεει?"

      υ.γ.1 γιωτα σ αγαπαααααααααααααααααωωωωωωωωωωωωω

      Διαγραφή
    3. Kots μάλλον το ξέρει η Γιώτα αυτό που λες στο υστερόγραφο γι' αυτό δεν έχει κανένα πρόβλημα. Και σίγουρα είναι αμοιβαίο, πάλι για να μην έχει πρόβλημα.

      Καλά ήταν στο αδελφάτο? Εγώ είχα πάει το καλοκαίρι μετά τις πανελλήνιες με 3 φίλους από το σχολείο. Αφού περάσαμε 3 μέρες απίστευτης καφρίλας γυρίσαμε και υποσχέθηκα στον εαυτό μου ότι Μύκονος , Ibiza κτλ έχουν σβηστεί από το χάρτη.

      Διαγραφή
    4. η μυκονος ηταν απιστευτη. και για να σε προλαβω ουτε κανιβαλισμους καναμε, ουτε καφριλικια. ουτως ή αλλως δεν πηγαμε για clubing. κυκλοφορησαμε τις ωρες που το 90% του νησιου κοιμοταν. πανεμορφο νησι, τη συστηνω ανεπιφυλακτα.

      Διαγραφή
    5. Φίλε μου αυτό ακριβώς ήταν και το δικό μου πρόβλημα. Το νησί δεν είχε κάτι άσχημο εκτός από τους επισκέπτες του. Αλλά όπως και να το κάνουμε είναι μέρος του όλου τοπίου και αυτοί. Και ένα πράγμα που μου την έδωσε απίστευτα ήταν ότι υπήρχαν περιοχές στο νησί, εκεί που πήγαιναν εφοπλιστές, μεγαλοδικηγόροι κτλ που ήταν απαγορευμένες ζώνες για τους 'κοινούς θνητούς'. Ε όχι, έτσι δεν μπορώ. Μου στερεί κάτι από την ελευθερία που θέλω στις διακοπές.

      Δεν είμαι ιδιαίτερα οπαδός του γαλανόλευκου τοπίου των Κυκλάδων. Μου κάνει λίγο στημένο, αλλά δε θα με πείραζε αυτό αν ήταν του γούστου μου. Απλώς, δε με εκφράζει η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική. Παρόλα αυτά, όσο δε με γέμισε η Μύκονος, τόσο λάτρεψα την επίσης γαλανόλευκη, αλλά πιο ήρεμη Σαντορίνη. Τελικά ο κόσμος που πλαισιώνει το τοπίο με επηρεάζει πολύ.

      Διαγραφή
  3. Έχουμε πάει στην Πάργα καλεσμένοι ως φοιτηταριό από μια συμφοιτήτρια που είχε σπίτι εκεί. Αυτή κατάγεται από την Ηγουμενίτσα. Πάμε λοιπόν στην παραλία και βλέπουμε περίπου 1.000 άτομα να λιάζονται και να παίζουν ρακέτες, τάβλι και τα συναφή και μέσα στη θάλασσα καμιά εικοσαριά. Ρωτάω ο αδαής 'Καρχαρίες έχει ή μέδουσες?'. Μου απαντάει η κοπελιά 'Όχι ρε! Τίποτα δεν έχει η θάλασσα. Απλώς έχουν κατεβεί τα Γιάννενα να λιαστούν.' Η επιβεβαίωση έρχεται και από ένα καλό φίλο Γιαννιώτη, που αν θέλεις να τον ανακρίνεις μπορείς απλά να τον βάλεις πάνω σε μια βάρκα ή ένα καράβι. Ούτε ηλεκροσόκ, ούτε κουκούλες ούτε τίποτα. Λίγο να φυσάει και σου λέει και ποιος σκότωσε τον Kennedy.

    Δημήτρη ξέρεις ποιο είναι το μεγάλο πρόβλημα; Το αναθεματισμένο το όχημα και τα πράγματα στην παραλία. Διάολε θέλω μια μέρα να έχω την οικονομική δυνατότητα να αναστηλώσω το παράπηγμα του παππού και να βγαίνω μόνο με το μαγιό, να μπαίνω στη θάλασσα και να μη νοιάζομαι σε ποια παραλία θα βρεθώ και πότε να γυρίσω. Είναι δέσμευση ελευθερίας το να πας να μαζέψεις πετσέτες, μπλούζες, να πάρεις το αμάξι από εκεί που το άφησες και να γυρίσεις. Μπορεί να γουστάρεις να ξεμείνεις σε άλλη παραλία. Και χωρίς τα κουβαδάκια σου.

    Όσο για τα ρεπορτάζ του κώλου, ο Γιαννιώτης φίλος έχει μια θεωρία: Στην Ελλάδα σε κάθε γεωγραφική περιοχή υπάρχει ένα μέρος που έχουν αποφασίσει οι κάτοικοι να το κάνουν μπουρδέλο. Στα Δωδεκάνησα είναι το Φαληράκι, στα Επτάνησα η Λευκίμη, στις Κυκλάδες η Ίως και στην Κρήτη το τόξο Χερσόνησος-Σταλίδα-Μάλια. Λοιπόν, ακόμα και εκεί υπάρχουν μερικά απίστευτα μέρη. Δίπλα από το 5 αστέρων Creta Maris και μακρυά από τις Αγγλίδες που έχουν έρθει για να πηδηχτούν βρίσκεται μια σειρά από μικρά κολπάκια με λευκή άμμο. Πραγματικά μπορείς να περάσεις μια μέρα εκεί για να τα εξερευνήσεις όλα. Επίσης, είναι αρκετά ήσυχα αφού πηγαίνουν εκτός από τους ντόπιους, Ρώσσοι με τις οικογένειές τους και τίποτα Γάλλοι, Γερμανοί ή Ολλανδοί που θέλουν την ησυχία τους. Ότι θες βρίσκεις άμα ψάξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή