Σάββατο 28 Ιουνίου 2014

Συνεδρία 57: Το ταξίδι


Μετά από δύο χρόνια, έφτασα η στιγμή να ταξιδέψω πίσω Ελλάδα. Από τη μία το ήθελα πάρα πολύ. Να δω τους γονείς μου, τον αδερφό μου, τους γονείς της συμβίας, τους φίλους μας σε Κρήτη και Αθήνα. Από την άλλη με τρομάζει. Δύο χρόνια είναι πολύς καιρός. Είναι η πρώτη φορά που νιώθω πραγματικά «μετανάστης». Όχι από το πως μου φέρονται στην Αγγλία, αλλά από το πόσο έχω απομακρυνθεί εγώ από την Ελλάδα.

Ζω πέντε χρόνια συνεχόμενα πια στο εξωτερικό, δύο στη Γαλλία και τρία στην Αγγλία. Είναι η πρώτη φορά που κάνω τόσο καιρό να κατέβω Ελλάδα. Δεν έχω χάσει επαφή και με όσα διαβάζω ο τρόμος μου για το τι θα συναντήσω μεγαλώνει περισσότερο. Φοβάμαι για το χάσιμο που θα έχω στην Αθήνα στην οποία έζησα εφτά χρόνια και στο Ηράκλειο που έζησα δεκαοχτώ. Ντρέπομαι να μην ξέρω που να πάω, ποια μαγαζιά υπάρχουν ακόμα και ποια έχουν κλείσει. Ένα από τα μεγαλύτερά μου άγχη παλαιότερα ήταν να μη γίνω σαν τον πατέρα μου που όταν σου λέει που να πας στο κέντρο του Ηρακλείου χρησιμοποιεί ως σημεία αναγνώρισης μαγαζιά που μπορεί να έχουν κλείσει εδώ και είκοσι χρόνια. Έχω την εντύπωση ότι βαδίζω προς τα εκεί.

Επίσης, δεν είμαι σίγουρος ότι θα την παλέψω να οδηγήσω σαν άνθρωπος. Μετά από τρία χρόνια στην ανάποδη Αγγλία, παρόλο που δεν έχω αυτοκίνητο εδώ, δεν ξέρω αν δε θα οδηγώ σαν Άγγλος τουρίστας στα Μάλια. Η συμβία μου λέει ότι υπερβάλλω. Μακάρι. Σε κάθε περίσταση, θα είμαι Ελλάδα και το επόμενο, κανονικό post θα ανέβει από εκεί. Ενδεχομένως, όταν δω το πότε θα είμαι Αθήνα και πότε Κρήτη να κανονίσουμε να βρεθούμε για ένα ποτό.


Μέχρι τότε, να σκέφτομαι ότι αυτό είναι το ταξίδι.

20 σχόλια:

  1. Τέλεια. Ειδοποία.
    Το περισσότερο που έχω λείψει είναι οχτώ μήνες. Δύο χρόνια ε; Ζόρικο. Πάντως μην ντραπείς, δνε θα θυμάσαι και δεν θα ξέρεις που να πας. Αφέσου στα χέρια φίλων, γνωστών και αγνωστων. Θα σε φέρουν εκεί που θες. Απόλαυσε την ψευδ-αίσθηση ότι κάποια πράγματα μείναν απαράλλαχτα σα να σε περεμένανε.
    ΥΓ: Ανησύχα, αλλά λίγο για την οδήγηση. Πέρασα ένα τετραήμερο οδηγώντας αρκετά στην Μάλτα. Το κόλπο για μένα νομίζω είναι να κρατάς το χέρι πάνω στον επιλογέα μό-νι-μα, ΄ώστε να μην ανοίγεις τις πόρτες, και να υπολογίζεις πά-ντα ότι τα τυχόντα αυτοκίνητα από το αντίθετο ρεύμα να βρίσκονται από την πλευρά που τιμονεύεις. Απλό στην σύλληψη, δύσκολο στην εφαρμογή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα ενημερώσω φίλε μόλις έχω κενό. Διότι τώρα ακόμα δεν ήρθα και τρέχω με διαδικαστικά και οικογενειακά. Έχω χάσει και το ελληνικό νούμερο μετά από 2 χρόνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυο χρόνια είναι πολλά εδώ που τα λέμε. Πες Ραμόν πότε θα είσαι Ηράκλειο, μπορεί να είμαι και εγώ κάτω να πάμε για μπύρες.

    Για τους egalitarians στο άλλο ποστ νταξ.. μπορούμε να πούμε πως ο κομμουνισμός είναι ένας μικρότερος κύκλος εντός της φιλοσοφίας του egalitarianism όπως ο καπιταλισμός είναι ένας μικρότερος κύκλος εντός της φιλοσοφίας του ωφελιμισμού;
    Ακόμα πάντως και αν δεν μπορούμε να το πούμε ας το αφήσουμε για τον χειμώνα λέω εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεσμεύομαι την ερώτησή σου να στην απαντήσω από κοντά. Λοιπόν κατεβαίνω αύριο Κρήτη. Μέσα στο Σ/Κ θα σου πω ή από Δευτέρα. Αταραξία δυστυχώς έτρεχα με διοικητικά 3 μέρες τώρα στην Αθήνα και δεν προλάβαινα. Θα είμαι ξανά Αθήνα 20 Αυγούστου με 5 Σεπτεμβρίου. Θα κανονίσουμε τότε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελάτε στη Κρακοβία και οι δύο για μπύρες και για όμορφες και νουνεχείς κοπέλες, κανονίζω εγώ!
    Αστειεύομαι (αλλά μόνο στη περίπτωση που έχετε σοβαρές σχέσεις, κατά τα άλλα δεν αστειεύομαι καθόλου)
    Εάν όχι Κρακοβία, Ραμον για πόσο καιρό θα είσαι στο Ηράκλειο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αρχηγε μου κρακοβια μενεις? ενας πολυ καλος μου φιλος μενει εκει και εχω ερθει δυο φορες. τη λατρεψα. μου βρηκε και δουλεια μαλιστα για να μεινω αλλα το κρυο και η γλωσσα δεν παλευονται με τιποτα (μη λεμε και μεγαλα λογια ομως γιατι αν σφιξουν λιγο ακομα τα γαλατα κρακοβια ή καταρ ειναι οι επιλογες μου).

      αν τα οικονομικα ηταν λιγο καλυτερα σιγουρα θα ανεβαινα αυτο το καλοκαιρι. καθε φορα που μας πιανει η βαρεμαρα με τη συζηγο, πεταμε ο ενας στον αλλο "παμε μια κρακοβια οπως ειμαστε?".

      αν και εχω πολλα ωραια να πω που συναντησα στην πολωνια θα ριξω μονο δυο.
      -στον κεντρικο σταθμο τρενων της βαρσοβιας, τη χρονια που διοργανωνανε το euro 2012 ειχαν βαλει στις πληροφοριες ανθρωπο που δεν ηξερε αγγλικα. ημουν σιγουρος οτι μου κανανε πλακα.
      -φαγαμε στο πιο τουριστικο σημειο της βαρσοβιας (κατω απ το βάβελ) τεσσερα ατομα και μαζι με τις μπυρες μας πληρωσαμε 32 ευρω. ημουν σιγουρος οτι μου κανανε πλακα.

      Διαγραφή
    2. Και για να έχουμε καλό ρώτημα, τι κάνεις Κρακοβία ρε Λύκε; Για εργασία ή σπουδάζεις στην φοιτητούπολη αυτή; Κοίταξε, θα σου δώσω μία ευκαιρία να το πάρεις πίσω. Δεν ήξερες, για πρώτη φορά συγχωρείσαι. Σε πληροφορώ λοιπόν ότι δεν χρειάζομαι δεύτερη κουβέντα για να ξαμοληθω, αν όντως υπάρχει κάλεσμα. Πολλοί έριξαν ανέμελα μια πρόσκληση κατά το μέρος μου και αρκετοί με είδαν τσουπ! να αριβάρω μα, προς υπεράσπισή μου ,με μεγάλη τους χαρά. Να μην σου πω πως εν προκειμένω θα κανονίσω ακόμα-ακόμα να συμπέσω με τον Κοτς, αν και εφόσον, χοχοχο!
      Πέρα από την πλάκα (... το νου σου!) δεν έχω ακόμα γνωρίσει αντιπαθητικό Πολωνό, στο εξωτερικό ή στην Ελλάδα, στην μικρή Βαρσοβία, κάτω από την Αχαρνών. Ο Φιλίπ, η Ντορότα και η Νατάλια είναι οι φίλοι μου από την Κρακοβία, αν και κανείς δε μένει πια εκεί.
      ΥΓ: Το μόνο που μου έχει μείνει από δάυτους και τις γλωσσικές ανταλλαγές είναι το "Κούρβα! ντόμπρε βούτκα!" Ο Φιλίπ με είχε μάθει να λέω στην Νατάλκα "γυναίκα μη μιλάς και φέρε την βότκα" αλλά μετά από χρόνια αχρησίας, δεν το θυμάμαι πια.

      Διαγραφή
    3. α γεια σου, εκει πλατεια βικτοριας μενανε και οι δικοι μου πολωνοι. και περα απ την πλακα απ τις πεντε πολωνεζες που ειχα γνωρισει, οι τεσσερις ηταν διαστημικες γυναικες και η μια απλα πολυ ομορφη. στατιστικα δηλαδη πονταρεις το σπιτι σου στο αχαστο. ετσι πηγαινοντας στην πολωνια ημουν προετοιμασμενος για πεσιμοσαγωνιαση και τρεχοσαλιαση αλλα απογοητευτηκα ρε γαμωτο. σε ποσοστο, πολυ κατω απ τις ελληνιδες (που παρεπιπτοντως τις εχω πολυ ψηλα).

      Διαγραφή
  6. Κανένα μήνα. Επειδή λείπω 2 χρόνια, δώσε κατευθύνσεις για μαγαζί. (σε αεροπλάνο δεν μπαίνω, τον Αύγουστο ξανά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ραμόν, ωραία θα σε πετύχω κάτω, δεν έχω κλείσει ακόμα εισιτήριο επιστροφής γιατί είναι και κάτι οδοντιατρικά στη μέση. Ευκαιρία είναι μιας και είμαι εδώ (έχουν εκτός των άλλων και dental tourism αν και τελικά δεν είναι και τόσο φθηνότερα)

      Κατά τα άλλα παιδιά, έχω έρθει για μιά κοπέλα, είμαστε κάπως on and off.
      Αφού ρωτάτε..

      kots, υπάρχουν όντως πολλές ευκαιρίες για δουλειά στη Κρακοβία και γενικότερα στη Πολωνία, ακόμα και ειδικά για Έλληνες ή για ομιλούντες Ελληνικά. Πολλές multilingual εταιρίες έχουν μεταφέρει τα γραφεία τους εδώ.
      Πάντως παιδιά, εάν όλα πάνε στραβά στα άλλα σχέδια μας, θα ανοίξουμε ένα εστιατόριο εδώ. Οπότε μην ανησυχείτε. Right?

      Διαγραφή
    2. Σωραίος. Μια φορά που μου δόθηκε η ευκαιρία δεν το κυνήγησα το κορίτσι στα ξένα. Καλή τύχη!
      ΥΓ: -Τι κάνεις ρε φίλε; Χάθηκες! Που είσαι τώρα;
      - Ταβερνιάρης στην Κρακοβία!
      - ...

      Διαγραφή
    3. μπορεις να αντικαταστησεις το ταβερνιαρης με το σουβλατζης? ειμαι ψημενος. ο φιλος μου ο χρηστος μου λεει οτι υπαρχει μονο ενα μαγαζι που φτιαχνει ενα πιτογυρο της κακιας ωρας και δουλευει.

      σουβλατζηδικο? σε φοιτητουπολη? φυγαμεεεεεε?

      Διαγραφή
    4. ταβερνιάρης στη Κρακοβία; lol
      σουβλατζής στη Κρακοβία; lol πάλι. Btw kots υπάρχουν δυο τρία κεμπαπατζίδικα μόνο στην οδό florianska.
      Εεεε, αν ανοίγαμε ρεστοράν θα ήταν πιο κυριλέ. Θα το λέγανε Mediterraneo πχ, θα είχε Μεσογειακά πιάτα και θα απευθύνονταν στην ανερχόμενη middle- high class. Θα βάζαμε τον Ραμόν που είναι γλυκομίλητος στο PR οι κοπέλες σερβιτόρες, εσύ με τον Αταραξία μαγείρεμα και εγώ λάντζα.

      Διαγραφή
    5. εγω ειδα μονο το akropolis στη grodzka.

      οταν ανοιξει βαλε με οπου θες εκτος απο κουζινα. η γυναικα μου με κραζει οτι οπου ανακατευομαι τα καταστρεφω ολα. ουτε αλατι δε μ αφηνει να βαλω στο φαγητο.

      θα ειχε μεγαλη πλακα παντως.

      Διαγραφή
    6. Ενημερώνω ότι μέσα στα λίγα ταλέντα που έχω είναι ότι είμαι και master chef. Άμα με χρειαστείτε παιδιά φτιάχνω από σουβλάκια μέχρι στρογκανώφ ζουλιέν

      Διαγραφή
  7. Παιδιά να δείτε που έχουμε βρεθεί στο Υβ ή σε κάποιο άλλο Πολωνικό μαγαζί στην Αχαρνών και δεν το ξέραμε.

    Άσχετο: Είμαι α) πνιγμένος από διάφορες ασχολίες, β) μεθυσμένος, γ) ψάχνω τον κροκόδειλο. Post από αύριο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ασχετο

    σκεψεις για το γερμανια-βραζιλια

    -ας ξεπερασουμε πλεον τα στερεοτυπα που εχουμε καρφωμενα στο μυαλο μας. αν η βραζιλια επαιζε τη μπαλα της γερμανιας, θα γινοταν αμμεσα συγκριση με τη βραζιλια του '70 και θα ανοιγε κουβεντα για την καλυτερη βραζιλια ολων των εποχων. τωρα απλα μιλαμε για τη μεθοδικη και ψυχρη γερμανια.
    -οι βραζιλιανοι φιλαθλοι πρεπει να ειναι ο πιο αμπαλος λαος στον πλανητη. κραζουν τον ταλαιπωρο τον φρεντ και δεν κραζουν τον σκολαρι που εφτιαξε (με αντικειμενικα ποιοτικους παιχτες) τη χειροτερη βραζιλια ολων των εποχων. μια ομαδα που δεν ειχε ιδεα τι πρεπει να κανει μεσα στο γηπεδο και την ψιλοεσωζε η ποιοτητα των νευμαρ, τιαγκο σιλβα.
    -οι βραζιλιανοι ψυχολογικα το ειχαν χασει το μουντιαλ πριν καν ξεκινησει. βλεπαμε παιχτες να κλαινε σε καθε παιχνιδι και στο 7-1 μεχρι και ανακουφισμενοι μου φανηκαν μερικοι που τελειωσε αυτο το βασανο.
    -ποτε ηταν η τελευταια φορα που εχουμε δει τετοια μπαλα απο εθνικη? η ισπανια του '10 ηταν καλυτερη απ τη σημερινη γερμανια? δυσκολακι ε?
    -φρεντ, τζο, φερναντινιο δεν ειχαν καμια δουλεια στην εθνικη βραζιλιας. ισως και στην εθνικη κοστα ρικα να μην τους επαιρναν αβασανιστα.
    -ακομα και το '94, που υποτιθεται η βραζιλια πουλησε την ψυχη της στο διαβολο και επαιξε αμυντικα και με σκοπιμοτητα για την κουπα, επαιζε με εναν καθαρο αμυντικο χαφ. η σημερινη βραζιλια ειχε δυο παιχτες στο κεντρο που δεν μπορουσαν να οργανωσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. παουλινιο ηθελα να γραψω. ο φερναντινιο κατι σκαμπαζει, δεν ειναι εντελως σκεπαρνι

      Διαγραφή
  9. Και έλεγα τι να γράψω για το επόμενο Post ρε Kots και μου έδωσες τη λύση. Απάντηση αύριο, ολοκληρωμένα λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αφουγκράζεσαι τον παλμό του κοινού. Αυτό ακριβώς σκέφτηκα και γω. και ανε βαριέσαι βάλε αρχικό άρθρο το σχόλιο του Κοτς. Και αρχινάμε από κάτω ο καθείς με το κοντομακρύ του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή